måndag 24 maj 2010

Gran Fondo Eslöv

Kom till Eslöv vi åtta tiden på morgonen som dagen till ära bjöd på ganska svag vind och varmt väder. Stod längst fram i startfållan när starten av det 140km långa Gran Fondot gick som också var det första för min del. Tempot var mycket lugnt och jag han med att småprata lite i klungan samtidigt som jag fick upp värmen i benen. Efter 30 km kunde Martin komma loss i en trio åkare. Farten i klungan stannade av men sedan en i trion punkade höjdes tempot lite igen.


Jag kom efter Lotta på Åsen iväg tillsammans med Glenn från C.C och vi anslöt till våra klubbkompisar efter ett tags jagande. Tyvärr så blev inte det nya samarbetet lyckat då våra kompisar var mycket trötta och den jagande klungan kom ifatt oss.

När fältet var återsamlat attackerades det hej vilt och mina ben svarade bra, jag gillar ju denna typ av cykling så det var riktigt kul! Till slut kom fem cyklister iväg, det var tre pigga åkare och jag och min tidigare utbrytar kollega Glenn. Benen var nu möra och jag drog väl lite mer än vad borde gjort. Trött som jag var hade jag inte heller koll på hur det såg in mot mål och trycktes rutinerat ut i sista kurvan in mot målet och lyckades inte komma igång med spurten och slutade trea av oss fem. Men så här i efterhand är jag nöjd med vårts lag åkning och tyckte att det var en mycket trevlig dag i Eslöv som för egen del summeras som mycket trevlig!
Fattas på bilden gör Bea och Valentin


1 kommentar: