söndag 13 juni 2010

Skåne 2-dagars

För mig blev helgen ett skönt kvitto på att kroppen äntligen börjar kännas stark och svara på träningen.

Tävlingen började på lördagen med prolog/tempo. Till min förvåning så blev det en 3:e plats för mig. Utan tempocykel och utan bågar på så måste jag vara nöjd.

På eftermiddagen samma dag, var det dags för GP lopp. Efter några ryck så kom jag och Sara (Svanesund) iväg rätt odramatiskt. Det var väldigt lättåkt och efter en chansning att gå in i sista kurvan först så laddade jag på vad jag orkade inför upploppet. Jag lyckades hålla undan och det blev en mycket efterlängtad seger.

Målgång på GP loppet

Linjet idag (söndag) var en ganska långsam historia. Det var en varvsbana med målgång och start i en backe. Ute på varvet bjöds det även på både motvind och sidvind. Ingen i vår klunga ville dra och ingen vågade riktigt stå på i backen. Men tillslut, med några varv kvar så var det bara jag, Sara (Svanesund) och Malin (CK C4) kvar. Vi hjälptes åt och körde lagtempo till backen. Men där fick jag se mig slagen av Malin, så det blev en 2:a plats, vilket även var min sammanlagda placering i tävlingen.


Linjeloppet, Sara, jag och Malin



Mer info kommer från killarna inom kort!

//Bea

1 kommentar: