onsdag 2 juni 2010

Tisdagsträning

Hej på er.

Jag är inte så flitig på att uppdatera bloggen men nu tänkte jag ta mig i kragen och skriva lite igen.

Jag har de senaste veckorna verkligen haft det tufft, både mentalt med motivationen samt med träningsglädjen. Jag har inte fått de där hårda träningspassen som behövs för att höja mig. Och när tävlingarna inte går som planerat så har det varit ont om blodsmak och skrikande ben de sista veckorna. Kanske har det berott på att jag har varit tvungen att fokusera på skola och jobb, inte haft den energin kvar till träningen som tidigare. Usch, det har verkligen varit tråkigt.

Men nu känns det som att jag är påväg in i ett bättre flyt igen. Igår var det ju tisdagsträning och jag var fast besluten om att återfå min motivation och träningsglädje. Därför beslutade jag mig för att göra min bror Jonas sällskap till HCK Race träningen. Vi blev ca 20 pers som i solsken gjorde tisdagskvällen riktigt jobbig för varandra. Så drygt 3h senare stod jag hemma mycket nöjd och glad över kvällen. Tack HCK Race för trevligt sällskap och pulshöjande träning.

En annan anledning till varför motivationen är påväg tillbaka är att delar av Team Mumien.se skall åka över till Danmark och tävla på lördag. Detta ser jag verkligen fram emot.

Jag bjuder på en bild från Italien 2009. 
Den påminner om allt det underbara med att cykla.

Ha det bra i solskenet, nu skall jag ut o köra intervaller. 

//Bea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar