torsdag 22 juli 2010

Kortdistans SM och Ringenloppet

Hej på er!

Det är väl dax för mig att berätta om min upplevda känsla under dessa två lopp.

Till kortdistans SM kände jag mig väldigt osäker på hur formen var. Jag har inte fått hålla mig frisk och har lagt om träningen lite. Men då det var mitt 2:a eller 3:e GP lopp någonsin så hade jag inte några som helst förväntningar på mig själv. När vi väl startade kände jag att kroppen var okej men mentalt så var jag på tok för feg. I kurvorna vågade jag inte kriga om positioner och vek konstant ner mig. Jag hamnade bland de sista och såg inte när en tjej framför mig, på näst sista varvet, släppte en lucka. Då gick jag upp och skrek till om att vi skulle börja jaga för att få kontakt med de andra igen. Men tjejerna som låg med mig var för trötta och hade redan gett upp. Ett mycket tråkigt slut för mig, men jag kom som jag förtjäna... Är jag så feg kan jag inte räkna med att sitta med. Men det är något jag tränar på under varje lopp.

Dagen efter SM var det Ringenloppet. Jag kände mig stark redan från start. Men gjorde trots detta som jag brukar, satte mig långt bak. Men när det efter något varv började ryckas där framme, gick jag upp och tog en lucka. Sedan satt jag där framme. Det rycktes och farten var rätt hög och plötsligt såg jag att vi hade fått en lucka. Så vi 5 (kanske var vi 6;)) som genast började jobba för att behålla vår lucka. Jag tyckte mig ha bra ben genom hela loppet och känner mig riktigt åkstark just nu. Tyvärr gjorde jag bort mig lite i spurten och min placering blev en 4:e plats. Som jag självklart är rätt nöjd med då det inte var vilka som hels som slog mig;).

Men nu så här i efterhand så känns det lite surt att jag inte fick i den sista växel och kunde ta 3:e platsen.  Men jag skall träna tills nästa gång!

Ha det bra i sommarvärmen.
//Bea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar