söndag 15 augusti 2010

Söndagsrunda

Hej

Efter den senaste tidens sjukdom,  jag och Bea har varit sjuka konstant sedan andra dagen på Motion 6 dagars. Så har det varit svårt att veta hur vi skall tackla resterande del av säsongen. Lägga av helt för året eller kämpa sig tillbaka. Jag gjorde ett dumdristigt försök igår att vara med på Burseryds GP. Det gick väl "sådär".

Så idag struntade jag i Västboloppet och vi bestämde oss för att fira Beas födelsedag med att cykla med Göteborgs trevligaste cykelklubb (i och för sig ingen bedrift i sig med tanke på motståndet, men i alla fall).

Lite dålig uppslutning på Ericssons parkering med tanke på det subtropiska vädret idag. Men det blev i alla fall tre grupper. Jag hamnade i en grupp med starka åkare som skulle köra 32 i snitt. Bea i 26 gruppen med tanke på att hon inte är helt återställd.

Det är fantastiskt trevligt att ibland bara ge sig ut cykla på det sättet. Min tanke gick ibland till mina teamkamrater i Team CK Mumien.se som strax innan klockan 14 idag antagligen gjorde det man alltid gör strax innan start. Oroar sig, pissar EN GÅNG TILL för säkerhets skull, kommer nästan för sent till starten och allt annat som tillhör tävlingscyklandet.


Så här trevligt är det med fika på Bertshults kafè.

Jag passade ändock på att försöka lura åtminstone 2-3 HCK cyklister att dom skall börja tävla. I alla fall i Sportklassen. Sen drog jag anekdoten om när jag precis börjat cykla 2005 och frågade en icke namngiven person med central roll i HCK om hur man kunde börja tävla och han klargjorde för mig att det kan man inte göra för där går det jättefort och det kommer man minsann inte att klara av. Härligt negativ inställning. Själv vill jag att ALLA skall prova på att tävla.



Okej då en fikabild till.

Efter fikat kortade jag och Bea av rundan och rullade hem för att inte överdriva kraftuttaget idag. Just nu känns det avlägset med fortsatt tävlande.

Tack Hisingen för rundan idag.

//Stefan


1 kommentar:

  1. Fanns ingen info om söndags cykling på deras hemsida idag, nog därför så få. Ja det blir att färre i den klubben som gillar fart:( Hissingen har på senaste åren tyvärr gått till ren trivsel cykling och missar att synas i cykelvågen som sköljer över sverige just nu. Att tävla då och då är en härlig upplevelse om det så är ett motionslopp.
    Bra blogg.
    /Mr Cervélo

    SvaraRadera