onsdag 29 september 2010

Italien

Hej

Här kommer lite bilder från Italien. Hittills har vi tyvärr haft dåligt väder så det har inte blivit mycket till cykling. Men Beata har i alla fall uppdaterat sin cykel. Här pratar hon med den Italienska mekanikern som sätter på den 11:delade Campagnologruppen.


Som ni kan se på den här bilden så finns det ingen annan styrlinda än Fizik som gäller. Beata har haft denna på nästan hela säsongen. Och den är fortfarande vit utan skit på. Så alla ni som gnäller om att man inte kan ha vit styrlinda. Skynda nu ner till den lokala cykelhandlaren och köp Fizik. Den blir inte skitig. Jag lovar


I morgon skall jag (Ste) köra med lokala cykelklubben som har utlovat att dom skall göra livet surt för mig. Och jag skall minsann få känna på.... bla. bla. Men vi skall nog se hur det blir med det. På lördag skall jag köra 14 mil Granfondo i Modena och morgondagens runda tillsammans med naturliga intervaller idag blir en liten upptrappning inför lördagen. Jag vet att jag inte borde bry mig om resultatet på lördag utan bara se det som en formhöjare till Mallis. Men jag kan nästan aldrig tänka så. 


Till sist en riktig favoritbild från en lokal restaurant i Lucca. Kolla in skelettet till cyklist brottas med det eviga problemet längs Italiens vägkanter, de prosituerade. Betti heter konstnären som tydligen är ett original i åttioårdsåldern som stryker runt Luccas stadsmurar och tecknar roliga cykelbilder. Sen hänger dom på olika barer och restauranter. 

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar