onsdag 8 september 2010

Kvibergs GP

Hej


Jag vet inte vad det är men jag verkligen gillar Kvibergs GP som anordnas av CK Master varje år. Eller i alla fall dom senaste åren. Det har dessutom gått ganska bra varje gång. Så även idag. Tycker jag.

Igår tänkte jag köra en distansrunda på 3 h innan dagens drabbning. Men jag ville ju ha sällskap så jag hängde på Hisingens CKs intensivrunda. Dum som jag var så rycktes jag med i det lite för höga tempot några gånger. Så idag var jag rädd att  jag skulle vara trött.

När starten gick idag så blev det ordentlig hårdkörning direkt. MCK hade upptäckt att kantvinden fanns i början på racet så självklart lämnade dom ingen pardon utan körde för allt vad tygen höll. Jag bet mig med vis av erfarenhet att GP lopp hur jobbiga dom alltid är i början har en tendens att lugna ner sig. Vi blev snabbt en tätklunga på 8 man tror jag. Sen ryckte Mattias Lundqvist. Länge jagade vi på honom innan vi kom ikapp när det var 3 varv kvar.

Sen stötte Sa-eden och Emil din lilla rackarungen. Sen Israelsson. Och sen ryckte Mattias. Men jag lyckades placera mig bakom honom vilket i det sällskapet känns riktigt bra. Jag är faktiskt jättenöjd med racet och med min egen insats idag. Känns bra inför Götalandsmästerskapen på söndag.

Jag och Martin avslutade kvällen på Italienska föreningen http://www.transis.se/sif/ . Ett ställe jag varmt kan rekommendera. I alla fall om man anser att riktig cykelmat kommer från Italien och inte från Holland.....

//Stefano

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar