måndag 11 oktober 2010

Copa De Europa Masters 30/35

Hej Sverige.

Efter lite sedvanligt strul innefattande en smärre vurpa igår, med snett växelöra som resultat, så stod man då på startlinjen på strandpromenaden i Playa de Palma.
Dom ser så vansinngt snabba ut, dessa spanjorer. Jag gjorde allt för att också se snabb ut....
Enda svensk i fältet och skall vi se det ur det skandinaviska perspektivet så var vi två. Preben från kantvindslandet Danmark var där också.

Vi skulle avverka 7 varv på en platt bana som sträckte sej längs strandpromenaden och sedan upp mot flygplatsen för att sedan vända ner mot playan igen. 11km/varv.
Summeringen på racet är väl att det gick som ett svenskt juniorrace, dock med lite högre medelålder.
Kom på varv tre iväg med ett litet gäng och vi körde på några kilometer för att sedan bli inkörda och direkt så kontrastötte nästa gäng. Den konstilationen såg i stort sett ut som den jag satt i, förutom att det saknades en från Mumien då.
Det visar sej vara dagens utbrytning och de höll in till mål. I klungan som jag satt i var det framför allt Team Tunel som stod för farten och Team Cala d´or som skötte stötarna. De hade så mycket folk i klungan så att tre till fyra stötar varje varv fixade dom till och Tunel körde in dem. Sen satte vi det på repeat.

Snart start. Det jag funderar på är om jag skall köra lite biceps i vinter.
Det ska jag inte.


Mina data för detta race blev:
Sträcka: 81.7
Snittpuls: 168
Maxpuls: 187
Tid: 1.51
Snittfart: 43.8km/h.

Eftersom jag spurtar sämst av alla så satt jag snällt längst bak i klungan och rullade i mål.

Men det jobbigaste var nog vädret.
25grader och sol. Riktigt varmt...
Saknar att åka omkring i arm/ben värmare.

Nu skall jag iväg och hålla koll på Stefan när han skall kör i 40/45 klassen. Eftersom dom är lite äldre så kör dom ett varv mindre.

Vilodag imorgon, tisdag, sen blir det 4 dagar på raken.

//mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar