onsdag 10 november 2010

Vinterträning nja...

Hej på er!

Världens kanske rökigaste hotell.


Vid min andra och definitivt sista vistelse på en av världens mest inrökta hotell Horizonte i utkanten av Palma. Fick jag mig serverat en sanning som denna vintern skall bli min ledstjärna.

Lars-Åke Östlin den gamle tränaräven, avslöjade då för mig vad jag skulle göra för att bli en bättre cyklist. " -Satsa på taktik" var hans handfasta råd. " -Du är ändå för gammal för att bli bättre". Detta är något min nuvarande tränare inte riktigt håller med om men även han tillstår att " - Ja, bättre blir du kanske inte" "- Men det gäller att dämpa fallet"


Så nu är det full fokus på taktik för Team Mumien och vinterträningen har förpassats till en undanskymd vrå där den för övrigt alltid borde husera. 


Jag vill poängtera att detta endast gäller den äldsta delen av Team Mumien.se och inte dom yngre förmågorna.


//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar