söndag 6 mars 2011

Vårkänslor i Skåne

Hej!

Vaknade till blå himmel, sol och någon plusgrad, spanade ut genom fönstret och såg att flaggorna över torget inte vajade alltför mycket och tänkte: det kommer bli ett härligt distanspass.
Tog mig ut till S Sandby för att möta upp FK Trampen och köra ett distanspass med deras klubb. Gäståkare denna gång var jag och elitaren Andreas Arvidsson från CK Fix, vilket kändes skönt då endast var vi som körde cross medans alla andra rastade sina racer cyklar.
Det fina vädret lockade stor uppslutning som det brukar vara på Trampens pass, ca 20st i alla åldrar - rutinerade seniorer till 13-14åringar.
Under första timmen körde vi alla ihop sen delade vi upp oss två gäng. Min tanke var ett lugnt distanpass men de första timmarna blev riktigt tuffa i skånsk motvind upp mot Röstånga.
Efter att vi vänt därifrån var det desto skönare. Då sick-sackade vi igenom Skånes landskap med solen i ansiktet och vinden mestadels i ryggen på små fina vägar.
Med ca 4,5 h i sadeln i gott sällskap, och en semla i handen från konditoriet var  jag helnöjd när jag svängde in crossen på vår innergård.



Trevlig söndagkväll
Jocke

3 kommentarer:

  1. Snygg blandning med Meridas horribla färger och CK ringen under. Verkligen så det inte skall se ut.....

    //Stefan

    SvaraRadera
  2. Som sagt de nya kläderna från Castelli är efterlängtade =)

    /Jocke

    SvaraRadera
  3. hahaha!!

    //bar eater

    SvaraRadera