söndag 22 maj 2011

Elit vs Senior

I dagarna två har vi tävlat med blandklass. Senior och elit tillsammans i Götene GP och Kinnekulle Cyclassic. Jag måste börja med att säga att Götene GP är bland Sveriges roligaste och mest äkta GP banor. Synd bara att arrangören inte ansett sig ha plats för Sveriges största tävlingsklass Herr senior. Därför fick jag vackert ta och starta med elitkillarna.

Jag säger bara HERREJÄVLAR vad det går undan jämfört med Åsa Nisse klassen senior. Trots att jag hade full fart (tyckte jag) in i starthögern ut på rakan så fick jag ändå ställa mig upp och spurta allt vad jag hade för att hinna med klungan nerför rakan. Helt galet.

Självklart tog det ut sin rätt efter några varv och jag gick av. Men det var en bra uppvärmning inför Kinnekulle Cyclassic dagen efter för då hade jag finfina ben. Det måste vara ett av Sveriges vackraste Granfondo lopp. Otroligt att vi bara var 60 man på startlinjen med alla dom prispengarna. Som sagt, - tack arrangören CKU6 för en jättefin bansträckning.

När det gäller killarnas insats på Kinnekulle linje idag så lämnar jag med varm hand över rapporteringsuppdraget till dom. Men man kan väl sammanfatta det med att det inte var Team Mumiens dag idag.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar