måndag 6 juni 2011

Nationaldagsloppet 2011

Hej

Idag på Sveriges nationaldag så är det traditionsenligt CK Master som bjuder upp till tävling. Jag har faktiskt kört varje år sedan starten med blandade resultat. Ett år var jag faktiskt först över mållinjen.

Idag fick teamet en enda uppgift, det skall vara en Team Mumien cyklist först. Och det förvaltade vi bra. Vi fick tidigt iväg Lunkan och Johan och eftersom dom hade med sig kanonstarka Marcus Larsson så ökade avståndet till vår grupp snabbt. Eftersom vi hade ett numerärt överläge på Team Kungälv inför målgång så var saken ganska lätt som jag förstod det. När det återstod någon kilometer så lyckades Lunkan glida ifrån Johan och Marcus och kunde själv glida över mållinjen.

För oss andra blev det lite innehåll också Dels hålla reda på andra cyklister som attackerade och sen dundrade jag  rakt in i en refug med 4-5 km till mål. Trodde jag skulle slå ihjäl mig men när jag besiktigar skadorna nu några timmar efteråt så är det mest lite mörbultning och blodig höft.

Tack CK Master för att ni anordnar den här tävlingen som håller allt högra klass för varje år med mycket starka cyklister i form av både motionärer och elitcyklister. Bra väder brukar ni ordna med. Idag var det nästan FÖR varmt. Speciellt eftersom jag avskyr att förfula min cykel med dubbla flaskhållare. Men det fanns ingen annan utväg idag. Ber om ursäkt till dom som fick se en De Rosa med dubbla flaskhållare.

//Teamchefen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar