söndag 11 september 2011

Vinst i Malmö Velo Classic

Då det inte blev något lopp för mig i Danmark varken under lördagen eller söndagen så passade jag på att köra premiären för det nya motionsloppet i Malmö, Malmö Velo Classic. Gäller ju att hålla igång benen så jag inte tappar min goda form då det väntar tävling i Greve, Danmark nästa helg.

Var ensam mumie till start men långt ifrån ensam, då loppet var fulltecknat med ca 500st startande. Arrangören hade valt att ha stoppa vid 500 anmälda. Underbart väder, fina små vägar, böljande lanskap och två bra stigningar gjorde loppet utslagsgivande.
Det var verkligen motionsloppskaraktär på loppet, man kör i backarna och håller ett jämnt fint tempo på platten. När vi närmade oss mål med ca 10km kvar attackerades det friskt i vår ca 20man stora grupp. Men det blev en spurt som skulle avgöra premiären av Malmö Velo Classic. Det passade mig prima och jag kunde passera mållinjen först och bli "historisk" =)

Under den goda middagen som man bjöds på efteråt satt jag med arrangören och diskuterade länge, och jag kan säga att de har storslagna planer och går allt i lås så kommer Malmö Velo Classic vara ett prestigefyllt lopp många vill vinna.

/Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar