söndag 27 november 2011

Årets första

Punktering.
Tyvärr så blev det punktering för mig på High Chaparrals cross tävling.
Det började bra, krigade som vanligt i början och låg 4:a men killen framför mig började tappa efter nästan varje kurva så det var bara att stöta förbi och hålla hjul på den gula ledartröjan. På andra eller tredje varvet stöter Stenberg och jag sitter lugnt på ledartröjans hjul men han klarar ej gå med. Håller mig lugn och ligger ett par sek efter Stenberg och vet redan var jag ska lägga in attacken för att gå ikapp. Kolla bak och ser att den gulatröjan halkar efter mer och mer, perfekt nu krigar jag om guldet och i sämsta fall blir jag tvåa. Känner mig stark och snart ska jag attacker ikapp men då känner jag hur det börjar bli tunt med luft i bakdäcket, fan jag som skulle vinna. Tråkigt slut på en annars grym bana.

Idag så blev det brunch på Incontro istället för att skita ner kläder och cykel i Borås.
                           Bilden är tagen av Oscar Ekenstam.

/Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar