lördag 11 februari 2012

5 h backar inte ens trött

Idag möttes vi på Leblon Beach klockan 05.00. Jag har börjat vänja mig vid dom tidiga mornarna och börjar tycka det är rätt skönt.

Killen till vänster Jurgen är 2.05 lång och 
väger 73 kilo. Det är ett bra BMI.

Jag, Clive, Jurgen, Luca och en kille till satte av mot Barra. Sen skulle tre "Rio klättringar" klaras av. Den längsta 9 km. Alla runt omkring Jesus statyn. Jag var väl införstådd med att jag skulle få bekänna färg men det gick ganska bra och jag kunde hänga med upp. Att jag inte gått upp ett enda kilo i vinter har helt klart hjälpt mig uppför nu när säsongen börjar och jag redan ligger på den vikten jag brukar ha på sommaren.

Helt grym dag med massa cyklister överallt. Det finns speciellt en stor grupp som startar från Barra och inte Rio på helgerna som jag vill pröva att köra med för dom skall vara bra. Så nästa helg får det bli att köra med dom.


Idag var det mulet och i morgon skall det regna. Svårt att tro efter en vecka med 30 grader och sol. Så då skall jag göra det jag egentligen kommit till Brasilien för att göra. Åka och kolla på Capivarer. Jag hörde att dom strövade fritt i parkerna här men än har jag inte sett en enda. Jag har ännu inte hunnit se Rio de Janeiro en enda gång så det kanske jag också gör i helgen.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar