onsdag 4 april 2012

Träning med starka göteborgare

Idag gjorde jag ett snabbt inhopp i den göteborska träningsvärlden.

Gck hade sin onsdagsträning. Jag dök upp rikligt påpälsad på min svågers cykel. Tänkte att en granfondo vinnare från ett backigt lopp i italien kommer ha en bra chans att sitta med. Jag hade självklart inte en
Chans utan blev avhängd halvvägs in i lagtempot. Lunkan som inte tränat på hela vintern, martin på sin nya 92.000 kronors cykel som picco lurat på honom och annat löst folk körde ifrån mig.

Så jag fick sitta med i andragruppen med glenn och andra halvlångsamma figurer. Det var o andra sidan för såsigt.

Så all viktnedgång och förbättrade backkvaliteter var inte mycket värt i ett smällkallt göteborg när verkligheten tränger sig på.

//stefan



Location:Kungsportsavenyen,Göteborg,Sverige

2 kommentarer:

  1. Hehe, welcome to the real world!
    11 dagar kvar till Östgötaloppet... ;-)

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet. Som tur är skall jag inte köra Östgötaloppet. Det känns i alla fall som en liten tröst.

    //Stefan

    SvaraRadera