söndag 27 maj 2012

Eslöv Gran Fondo

Under tiden övriga laget polerade och lindade nya vita styrlindor på sina cyklar inför dagens prövning på Kinnekulle, valde jag att köra Eslöv Gran Fondo som för dagen skulle bjuda på fantastikt cykelväder.

Jag har tidigare åkt hela rundan iförd regnjacka utan ens ha tanken på att ta av den, men i går sken solen och det var inte bara jag som tyckte det var bra väder för cykelåkning, vi var en bra bit över 500 till start vilket var nytt rekord.
Jag vill även passa på att tacka Eslöv CK för ett bra arrangemang trots så många cyklister.

Med avsaknaden av vind var det en massiv klunga som närmade sig åsenens första stigning, tyvärr i denna stress som blev kraschar några cyklister (hoppas ni klarade er bra).
Men det fanns ingen anledning till stress då gubbarna i rött hade stallorder om att "alla ska med".
Vilket gav mysåkning fram till "lotta backen" där fri fart var accepterat och resulterade i en mindre grupp ca 20 åkare gick i från övriga fältet.
Den uteblivna vinden gjorde att fältet återsamlades, och när vi närmade oss Eslöv igen var vi 70-80 cyklister i klungan som skulle tänga oss in i villakvarteren kring Trollsjön.
Inför "spurten" hade jag en bra position men tyvärr finns inte det där lilla extra i benen ännu och fick se mig slagen av tåget på andra sidan vägen med denna lovande Bure cyklist i täten.

/Pontus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar