söndag 13 maj 2012

Nya kunskaper

Trots att jag är allt annat än ung. Så har jag inte cyklat speciellt länge. Några år sisådär. Vilket gör att jag är långt, långt ifrån fullärd som cyklist. Därför tog jag tillfället i akt idag för att få lära mig några nya saker. Idag har jag lärt mig:


  • Varför 80 % av seniorklungan sitter på hjul och aldrig gör något. Det blir helt enkelt lättare så. Jag satt själv där bak med obefintliga ben idag.
  • Varför man helt plötsligt efter 119.800 meter på ett seniorlopp får syn på cyklister man inte ens visste var med i loppet. Dom skall nämligen helt oförtjänt få vara med och spurta då.
  • Att elitcyklister tycker seniorcyklister kör in alla utbrytningsförsök. Så det var väl därför som elitcyklisterna idag fick se 3 man segla iväg och vinna med 1.40 minuter.
  • Att man under inga som helst omständigheter skall sitta längre bak än 10:e hjul. För där är kraschrisken maximal.
  • Att två stora lag som var med idag (inga namn nämnda) kan se 3 cyklister segla iväg utan att ens fundera på att ta initiativ till att köra fram sina cyklister som slåss för totalen.
Man lär sig alltid något nytt.

//Stefan 



1 kommentar:

  1. Hahaha kul igen! Kan inte hålla mig från en liten kommentar...
    Klungan är en lien samling trädgårdstomtar med avtagande mängd testosteron (+35) som gör allt de kan för att vi andra inte skall upptäcka det. Att de sedan inte suger in attacker beror på att de inte har mer kapacitet än en rostig hjälpryttare, vilket de ändå inte skulle kunna bli då de har ett överdimensionerat ego. Det i kombination med att de skall, på sitt eget lilla narcissistiska vis hävda sig, gör att de aldrig kommer göra annat än att släppa iväg cyklister (någon annan får suga in det...) och på sin höjd duellera om en 8:e plats (vilket de sedan bloggar om).

    Pass vad gäller lagkörning. Hallå, hur svårt är det? Behöver inte vara systemutvecklare på NASA för att cykla (kan vi prata med varandra?).

    Och du Stefan...du har fel...det är 90%

    PS
    Om du är snäll får du ligga på mitt hjul

    SvaraRadera