torsdag 9 augusti 2012

Mordförsök


Jag har inte tagit Brengdahl och Björns klagomål om Lindome bussarna på riktigt allvar måste jag vara ärlig och säga. Men efter gårdagens runda där en busschaufför med reg nummer COX 803 medvetet försökte mörda Jonas i HCK och några andra cyklister genom att tränga in dom i en refug, så har jag ändrat mig.

Som tur var fick jag möjlighet att slå in backspegeln på fanskapet vid rödljuset mellan Mölndals bro och  Kållered. Men jag kan lova att nästa gång någon försöker sig på något liknande så kommer det inte stanna vid lite klagomål på en dåligt besökt cykelblogg i Norra Europa. Nej, jag kommer personligen inför en busslast med chockade busspassagereare, plantera mina superlätta Lake Wilier edition kolfibersulor i ansiktet på busschauffören eller anmäla honom för mordförsök. Och ja, jag vet att Andreas Grass hade föga framgång i ärendet om att cykla på allmän väg. Men det struntar jag i. För jag kommer aldrig sätta mina svindyra Bora Ultra hjul på en cykelbana.

//Stefan
Team CK Mumien.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar