fredag 5 oktober 2012

Hösten i Danmark

Hej

Eftersom jag varit knäskadad fram till Ringenloppet och eftersom jag lyckades klämma in en brutal vurpa i Burseryds mörka skogar så blev det aldrig så mycket tävlat i Sverige i år för min del. Därför har Danmarks tävlingsprogram varit väldigt välkommet då man där tävlar in i Oktober.

Vi har bara varit tre i laget som kört i Danmark i höst då resterande delar valt att avsluta säsongen i förtid. Jag, Stefan och Mattias är de som representerat Mumien i Danmark.

Vi har bilat Danmark runt för att köra schyssta lopp och bo på mysiga B&B, allt ifrån lopp utanför Köpenhamn, Aarhus i norra och Tønder i södra Jylland, Danmark runt som sagt.

Tävlingarna har varit tuffa i höst, då motståndet har varit hårt och då vädret inte visat sig från sin bästa sida.
Det är andra säsongen jag är och tävlar i Danmark i B-klassen och man blir chockad varje gång man rullar iväg efter start hur galet fort det går hela tiden och att det attackeras konstant. Danska b-klassen är helt enkelt bättre än svensk elit, förutom CC. A-klassen ska vi inte ens snacka om.
Förra året lyckades vi ta hem en seger. I år har mitt mål varit att ta en seger under hösten. Tyvärr lyckades vi inte ta någon seger i år men vi har kört bra i Mumien och varit offensiva vilket har resulterat i en rad topplaceringar. Vi är nöjda med hösten i Danmark men hoppas självklart på seger nästa år.

Nu väntar vin, god mat och lite träning=)

Så håller vi även tummarna för Stefan och Mattias som ska tävla på Mallis!




//Jocke





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar