lördag 26 juni 2010

SM Linje

Ja, då har jag fått vara med om mitt första SM lopp. I strålande sol ställde vi upp på startlinjen för att köra de 13,4 milen. Mitt mål var att sitta med i någon grupp och ta mig runt för att få bra rutin och erfarenhet för kommande år.

Jag trodde att jag skulle vara återhämtade och i rätt bra form efter vår resa till Italien. Men inte, redan första gången uppför Gesunda så förstod jag att jag skulle vara glad om jag kunde fullfölja loppet. Benen var som två värkande, skrikande, stumma trästolpar. Antagligen efter allt sittande på flyg och i bil de senaste dagarna.

Jag kom efter i backen på varv 1 och 2 och fick jaga ikapp med några andra varje varv. På varv 3 kom vi inte ikapp klungan igen. Det blev en 16:e plats och jag hade i alla fall det några bakom mig och en hel del tjejer som hade brutit.

För mig som inte har cyklat så länge så här det här med form, att toppa formen och mina starka sidor (tex spurt, tempo och liknande) något som är helt främmande för mig. Jag har verkligen ingen aning. Men för varje tävling så lär jag mig något nytt.

Ett stort grattis till Emma som är väl förtjänt av den gulblå tröjan.

Nu ser jag redan fram emot nästa års SM=)

Bilder kommer!

//Bea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar