fredag 25 juni 2010

Sollerön

Hej

Idag körde Stefan Mattias och Martin Solleröloppet. I år hade dom vänt på banan och det kändes jättekonstigt att inte känna igen sig alls inför backarna. Jag ledde gruppen uppför Gesunda och direkt när vi kom upp så attackerade ett par cyklister och sen några till nedanför backen. Det var Widing som man absolut inte skall släppa iväg på några utflykter, Bodin i Värnamo, en Brudpiga och en Sollerö cyklist.

Först var det ingen som ville jaga och jag och Martin kände oss lite desperata. Mattias punkade olyckligt efter cirka 5 mil. Då hade drevet startat och klungan jagade duktigt på utbrytarna. Snittet på loppet blev höga 42,9 km/h. Ändå tyckte jag det gick lugnare i backarna än det gjort innan och det stämde nog för det var alldeles för många cyklister kvar efter 3 av fyra backar.

I fjärde backen fick folk äntligen släppa. Jag låg också pyrt till där. Men när alla backarna var avklarade var vi en 20 mannagrupp som körde mot målet. Tyvärr blev vi ikappkörda innan mål och det blev någon form av klungspurt där vi inte lyckades hålla oss framme. Jag blev 21:a och Martin 22:a. Jag tror det är mitt sämsta resultat på Solleröloppet.

Tyvärr kändes det inte bra under loppet. Jag hade svårt att transportera bort mjölksyran och var aldrig pigg i benen. Detta kan bero på att jag kört 20 mil i Italien med Bea i veckan sedan Skåne 2 dagars. Samt stressat hem och suttit mycket. Det bådar hursomhelst inte så gott inför Veteran SM.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar