lördag 25 december 2010

sjukdom är bra

Jag vet att bilden är otydlig men tittar man noga kan man se att yttertemperaturen är 22 grader. Platsen för detta är där jag och Bea skall tillbringa dom närmaste 2 månaderna med att cykelträna. Kändes otroligt skönt att konstatera att det kan vara så varmt i Europa i december/januari.



I tisdags rekade jag ovan nämnda plats. Skulle vara ner tre dagar och njuta av god mat och köpa lite julklappar. Men istället vaknade jag med en vansinnig förkylning och tog mig knappt ur sängen på onsdagen. Så jag blev sängliggandes utomlands i 17 timmar bara för att få febern att släppa såpass mycket att jag kunde samla kraft nog att sätta mig på boskapstransporten Ryanair hem igen.

Men det finns ändå en riktigt trevlig bieffekt av att vara sängliggandes utan mat några dagar. Man går ner i vikt och känner sig smal och fin. Jag ser alldeles utmärglad och deffad ut. Så man kanske skulle planera in lite sjukdom lagom innan träningslägret på Mallis i mars så man kan visa Israelsson och dom andra i CK Master var skåpet skall stå uppför Randa och Puig Major.

//Bacillen


3 kommentarer:

  1. Ser framemot det där
    // N.I

    SvaraRadera
  2. Läste att någon blivit ifråncyklad 15 sekunder på bergakungentempot av en mullig amatör på fixie, men det kanske var då det. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Du tänkte för ett år sen när jag var sjuk den dan? okej :P
    Vart var mumien i år?
    lycka till

    SvaraRadera