måndag 18 april 2011

Jaga motionärer är kul

Hej

Idag stack jag ut för att hämnas på ovetande motionärer för min magra insats under gårdagen. Det går till på följande sätt.

Jag klär mig helst anonymt svart, ungefär som en dopingavstängd stjärncyklist som vill köra Granfondo. Sen åker jag runt på vägarna runt Göteborg och så fort jag på håll får syn på lite motionärer så jagar jag ikapp dom och sen gör jag mitt yttersta för att verka totalt fri från ansträngning när jag med stängd mun passerar dom.

Ibland är det någon fåfäng motionär som får för sig att hänga med. Det är inte alltid så bra då jag oftast distanstränar på dom passen. Men då gör jag oftast processen kort med vederbörande. Idag lyckades jag extra bra. Inte ens Björn Fredriksson kände igen mig trots att vi möttes på 3 meters avstånd.

Detta är en ovana som hänger kvar sedan min tid i HCK. Ingen ville tävla men alla ville ändå tävla. Och då skulle man jaga varandra och helst hänga av varandra på distansrundorna. Skitkul. Det är ju trots allt det cykling går ut på.

En i HCK som har haft den goda smaken att börja tävla är självaste ordförande Magnus T Svensson och det skall han ha stor heder i. Lycka till framöver Magnus.

//Stefan

3 kommentarer:

  1. Idag körde jag ett kort och hårt pass på 60 minuter i bocken. I Stretered mötte jag en svartklädd motionär som vinkade. Jag hälsade inte tillbaka. Vilka tror dem att dem är???

    /Fnys ;-)

    SvaraRadera
  2. Tackar Stefan och vem vet om ett tag så kanske jag kravlar mig upp i seniorklungan också

    Magnus :-)

    SvaraRadera