lördag 14 juli 2012

U6 Ekedalen

Nu var även den näst sista etappen på U6 avklarad. Ett 75 km linjelopp med kantvind och backe. Vi kunde inte förstå varför det inte kördes mer i  backen. Men sen kom vi på att Danskar och Holländare helst kör i sidvinden. Det var till slut sidvinden som fällde mig Stefan. Jag orkade helt enkelt inte med att sitta på hjul i slutet efter att ha täppt luckor i gruskanten en bra stund.

Så jag rullade i mål lite efter första klungan. Lite besviken är jag. Men både jag och Pontus är rörande överens om att vi fått en riktigt bra träningsvecka här uppe på U6 som kommer bli en bra grund inför hösten och när vi är tillbaka bland våra normala konkurrenter i seniorklungan.

Någon gång skulle jag dock vilja fokusera på ett bra resultat i U6 och köra på riktigt allvar hela veckan.

I morgon blir det tempo. Då får vi se om jag kan ta in några sekunder. Men framförallt blir det en värdemätare mot vissa andra cyklister.

Nu börjar fokus på lugn vecka och sen GP i Skåne och Ringenloppet.

//Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar