måndag 27 augusti 2012

Seger Kungsbacka Gran Fondo

I söndags gick Kungsbacka Gran Fondo och vi var 3 st ifrån Mumien. Jag, Mattias och Pontus.
Det var stort manfall i klungan vid start då regent bara öste ner på oss och så fortsatte det under de första timmarna under loppet. Skulle uppskatta att över 60% valt att stanna hemma och bli tjocka.
Vet inte hur många som startade men vi var ca 125 st i mål.

Pontus var aktivast av oss tre, men ingen utöver oss mumier var intresserade av att attackera. Conti TT la sig i spets på klungan under stora delar av loppet och höll ett jämt fint tempo, en fin söndagstur i ösregnet helt enkelt.
Kungälv var loss under slutet av loppet och fick även sällskap av en Conti TT kille. Vi i Mumien tog vårt ansvar och gick upp och körde in försprånget med mindre än 5km kvar av loppet att köra, där Pontus och Mattias gjorde ett stort jobb och tro det eller ej men jag tog även lite vind på näsan och bidrog till lagarbetet. Med ca 1,5km kvar attackerade en Conti TT kille och jag tog hans hjul och vi fick direkt 200-300m på klungan, jag gick förbi tog en förning, såg hur luckan växte till klungan.
Jag vinkade fram Contikillen som tog en stenhård förning, jag bara tackade och tog emot och låg på rulle och bara väntade på att attackera och vinna loppet. Vid 400-500m attackerade jag och fick direkt 50-60m och kunde rulla in i mål som segrare.

Underbart att vinna detta fina lopp igen som jag vann första gången 2009 och blev två 2010.

 Larssen in action.
 
Nöjd segrare.

//Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar