tisdag 21 augusti 2012

Semcon city GP


Team Mumien ställde upp med två man på kvällens GP i centrala Linköping, Pontus och Magnus. En snabb koll på startlistan skvallrade om att det skulle bli ett tufft race. Det var inte så många till start men med namn som Ludvigsson, Ahlstrand, Lindau och Bertilsson skulle det nog knappast bli en lugn tävling. 

Det började med ett mastervarv, så man var nästan helt hundra på att få sitta med ett varv i alla fall. När farten släpptes fri var det full gas direkt. Redan i en av de första kurvorna blev det en vurpa, jag låg tyvärr bakom så vi var ett gäng som tappade lucka till täten och då passade de fyra nämnda på att sticka iväg. Jag hade ju givetvis gått med om jag inte hamnat bakom vurpan ;)

Hur som helst så blev vi en grupp som körde på, det droppade av en del där framme och vår grupp växte. Efter en dryg halvtimme blev vi varvade av tätkvartetten, de varvade hela startfältet! Vi hade med ett gäng hemmaåkare från CK Hymer i vår grupp och de gjorde så småningom en näst intill synkroniserad attack. Det var ingen annan i vår grupp som gick med och vi blev då någon form av tredjegrupp, bestående av fem man, varav en Hymer som inte direkt bidrog till farthållningen. Vi körde på och jag försökte ta rätt mycket ansvar för att hålla fart i gruppen. 

Med ett par varv kvar kom givetvis en attack från Hymercyklisten, han fick en liten lucka och höll undan något varv innan vi körde ikapp honom. Med tre eller fyra varv kvar blev det en vurpa i vår grupp och vi var då bara fyra kvar. Attackerna avlöste varandra, jag försökte själv vid målpasseringen på sista varvet. Hade dock lite för tunga ben så det blev återigen samlat. Jag fick ligga först hela sista varvet och tänkte att jag får väl satsa allt ut från kurvan in på upploppet. Jag lyckades hålla undan och ta spurten i vår lilla grupp vilket resulterade i en tionde plats. Jag är mycket nöjd med kvällen. 

Kan summera det som ett riktigt bra och roligt arrangemang. Banan var riktigt rolig, vädret kanon och mycket folk runt hela banan. 

En liten fundering bara, varför är det inte fler här? Ja jag vet att det är en vardasgkväll, men ingen anmälningsavgift, resebidrag om man snabb med anmälan och ett kanonarrangemang kan vara värt att komma hem lite sent om man har en bit att åka. 

Jag hade en jobbig och rolig kväll iaf. 

//Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar